Jeśli ktoś się zastanawia, czy w dobie nowoczesnych technologii, coś tak z pozoru archaicznego, jak tablice kredowe, ma jeszcze rację bytu, to niech wie, że jak najbardziej tak! Wiadomo nie od dzisiaj, że rozwiązania najprostsze, są najbardziej praktyczne. A w przypadku drewnianych tablic kredowych, dochodzi do tego jeszcze coś ekstra!
Miejscami, gdzie szczególnie dobrze sprawdzają się kredowe tablice drewniane, są wszelkiego rodzaju lokale gastronomiczne, bufety, kawiarnie oraz puby, ogródki piwne itp. Co nie znaczy, że nie można używać ich gdzieś indziej. Równie dobrze odnajdą się w sklepie, jak i wszędzie tam, gdzie zachodzi potrzeba sprawnej i szybkiej komunikacji, która jest dla odbiorców prosta i szybka w odbiorze.
Tablice drewniane – geniusz tkwi w prostocie
Wielkim atutem, jakim obok swojej praktyczności, odznaczają się kredowe tablice drewniane, jest wyjątkowa atmosfera, którą nadają otoczeniu. Wprowadzają bowiem typowo oldschoolowy klimat, który trąci czułą strunę sentymentu, jaką nosi w sobie praktycznie każdy z nas. Taka ulotna tęsknota za czymś, co było, to doskonały materiał na pobudzenie pozytywnych skojarzeń i emocji. A te z kolei są nieocenione w skutecznym dotarciu informacji do klienta.
Dobry marketing opiera się na umiejętnym korzystaniu z tego typu mechanizmów. I choć może się to wydawać śmieszne, to drewniane tablice kredowe dlatego są jeszcze w użytku i mają się całkiem dobrze. Stanowią bowiem wręcz międzypokoleniowy nośnik informacji. Następne pokolenia będą zapewne odchodzić od tego rozwiązania, jednak jak na razie, drewniane tablice kredowe nadal doskonale pełnią swoją funkcję.
Za ich sprawą można komunikować się z klientami praktycznie na bieżąco. Wystarczy zetrzeć nieaktualne informacje i za pomocą wygodnych i niebrudzących markerów kredowych wprowadzić nowe. I co istotne, w przestrzeni promocyjnej prezentują się o wiele lepiej niż np. tablice magnetyczne. A przy tym wyróżniają się swoją formą na tle reklam plakatowych. Są po prostu lepiej widoczne. Jak to możliwe?
Na czym polega fenomen tablic drewnianych?
Nasze oczy bywają zmęczone nadmiarem barw i treści, co powoduje, że możemy nie zauważyć zwykłej reklamy plakatowej. Jest to zjawisko podobne do ślepoty banerowej, z którą w Internecie walczą e-marketingowcy. Jeśli w otoczeniu realnym również występuje natężenie podobnych ekspozycji promocyjnych, nasz mózg przestaje je zauważać. Najzwyczajniej w świecie nie są dla niego interesujące, wtapiają się po prostu w tło.
Widok tablicy kredowej to coś, co wyróżnia się na tle pozostałych nośników reklamowych. Dlatego zastosowanie właśnie tego narzędzia informacyjnego jest posunięciem taktycznym, które może przyciągnąć większą liczbę klientów niż kolorowe plakaty konkurencji.
Zaletą tablic kredowych jest również to, że są dostępne w różnej postaci. Od typowych potykaczy reklamowych – jednostronnych lub dwustronnych, poprzez tablice wieszane na ścianie po mini tablice kredowe na menu, które można postawić na stoliku czy kontuarze. Dostępne są także stojaki drewniane z wysuwaną tablicą. Oprócz tego tablice różnią się pomiędzy sobą designem i wielkością, co jeszcze zwiększa ich oryginalność i pozwala dopasować do indywidualnego stylu lokalu.