Influencer. Zawód czy chwilowy trend

Choć na rynku pojawiają się coraz to nowe nazwy zawodów, to wciąż niektóre z nich budzą w środowisku niemałą konsternację. Nowy zawód często kreowany jest przez społeczeństwo ze względu na potrzebę wykreowania np. nowej usługi lub podpatrzenia trendów. Nie inaczej jest z zawodem określanym jako influencer. To nowość na rynku pracy, jednak pomimo to coraz więcej osób określa się mianem influencera. O co w tym wszystkich chodzi?

Kim jest influencer?

Niektórym z nas trudno przyjąć do wiadomości, że istnieje nowy zawód znany jako influencer. Kim on tak naprawdę jest? Według dostępnych informacji influencer to osoba, która zazwyczaj bardzo aktywnie działa we wszelkiego rodzaju mediach społecznościowych, jest znany w środowisku Internetowym (np. poprzez prowadzenie bardzo rozpoznawalnego bloga czy ciekawego instagrama, który śledzony jest przez tysiące innych użytkowników). Tak więc influencer to osoba rozpoznawana, mająca znajomych w agencjach reklamowych oraz w mediach, które służą do jego promowania. By jednak zyskać rozgłos, zwykle na samym początku trzeba zainwestować w swoją sławę. Potem jest już łatwiej. Influencer bowiem ma ogromną siłę przekazu, a promowane przez niego produkty czy usługi bardzo szybko stają się „sławne”, dzięki czemu dana marka zyskuje więcej klientów i staje się rozpoznawalna. Influencer dzięki temu, że jest znany, niezwykle skutecznie poleca i promuje produkty innych marek, które najzwyczajniej w świecie mu za to płacą. Nazwa wywodzi się od angielskiego słowa „influence”, które oznacza „wpływ”. Czyli influencer wywiera wpływ na innych, wzbudzając w nich potrzebę zakupu danej rzeczy.